Een dag op pad met... PIETER

Een dag op pad met…….. PIETER 

We lopen een dag mee met onze onderhoudsdeskundige Pieter. Pieter is al ruim een jaar werkzaam bij ons en heeft er al vele onderhoudsuren opzitten.  

Pieter, kun je ons eens meenemen naar de start van je dag bij de klant?  
Jazeker, de klant heb ik ruim van tevoren meestal al gebeld om een afspraak te maken. Daardoor word ik dus al verwacht en welkom geheten. Omdat ik de meeste klanten minimaal jaarlijks spreek, heb je even een gezellig praatje en bespreek ik daarna enkele bijzonderheden die ik verwacht op basis van de gegevens uit mijn tablet. Daarna ga ik lekker aan de slag.  

En wat staat er vandaag precies op de planning bij deze klant? 
Vandaag zijn dat de brandblusmiddelen, dus brandblussers en brandslanghaspels. Maar ik kom ook regelmatig bij klanten waarbij we ook de noodverlichting mogen keuren. Die pak ik dan gelijk mee. 

Arbeidsmiddelen komt ook voor in het rijtje van werkzaamheden, maar dat is vaak een apart onderdeel. Het gaat hier dan in principe om alle elektrische apparaten met een stekker eraan, die de klant op de werkvloer gebruikt.  

Dat is afwisselend werk! En hoe weet de klant wat je precies gedaan hebt? Bespreek je dat? Hoe gaat dat in zijn werk? 
Alles wat we keuren, houden we bij in een digitaal systeem en aan het einde van de keuring krijgt de klant een onderhoudsrapport van ons. Zo weet de klant wat we gedaan hebben en welke middelen binnenkort aan vervanging toe zijn. Indien nodig kunnen we gelijk nieuwe artikelen leveren vanuit de voorraad in de bus. Dit gebeurt natuurlijk altijd na akkoord van de klant.  

Hoe ontzorg jij/jullie de klant? 
Klanten willen doen waar ze goed in zijn. Of dat nu een winkel, ziekenhuis of fabriek is. Ze zijn zelf gericht op hun eigen specialiteiten en ze vertrouwen erop dat De Jonge Veiligheid alle blusmiddelen etc. deskundig onderhoud en certificeert zodat alles weer op orde is voor calamiteiten of controles. 

Op welke manier ondervinden klanten het ‘gemak’ of misschien wel ‘ongemak als je langskomt? Gemak doordat ze erop kunnen vertrouwen dat alles weer in orde is en werkt. De klant hoeft er zelf niet achteraan. We maken elk jaar automatisch zelf de vervolgafspraken. Verbandtrommels worden aangevuld en indien nodig vervangen. 

Ongemak doordat brandslanghaspels even een moment helemaal afgerold moeten worden voor de controle, wat soms heel eventjes een obstakel in de hal kan zijn. Uiteraard proberen we dit tot een minimum te beperken door bijvoorbeeld in overleg met de klant een deel van het gebouw als eerste uit te voeren of op een extra vroeg tijdstip. We proberen altijd mee te denken met de klant zodat er zo min mogelijk iets van gemerkt wordt dat we aanwezig zijn.  

Heb je leuke ervaringen die je wil delen? 
Geen specifiek voorval. Het afwisselende is zo leuk. Van brouwerij tot kringloopwinkel en van verzorgingstehuis tot fabriek. Je komt in het hart van een bedrijf of instelling en maakt met veel verschillende mensen contact.  

Maakt die afwisseling van verschillende klanten en werkzaamheden het voor jou dan leuk om bij De Jonge Veiligheid te werken? 
Jazeker. Geen dag is wat dat betreft hetzelfde! 

We hebben een leuk en enthousiast team die allemaal op eigen vakgebied enorm gemotiveerd zijn. Dat werkt fijn samen en het kan ook erg gezellig zijn.  

Laatste vraag; wat vindt je het meest uitdagend op dit moment? 

Steeds meer klanten weten de Jonge Veiligheid te vinden. En het liefst help ik iedereen tegelijkertijd. Maar dat gaat soms gewoonweg niet. Een goede planning maken tussen de bedrijven door is een proces waarin je groeit en wat het uitdagend houdt. Doordat ik alles zelf mag plannen ondervind ik ook zelf de grenzen van de mogelijkheden.